BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
ORY-KG Koordinatörlüğü

 

Faaliyet Raporları

2017-2018 Akademik Yılı Faaliyet Raporu

Başkent Üniversitesi tarafından 2013-2014 öğretim yılından itibaren öğrencilerin üniversite hayatına uyumlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen oryantasyon programı, 2017-2018 Akademik yılında değiştirilerek öğrenci takip sistemli ve geniş içerikli bir ders haline dönüştürülmüştür. Yeni kayıt olan öğrenciler için ORY 100 Üniversite Hayatına Giriş dersi 18-27 Eylül 2017 tarihlerinde düzenlenmiştir. ORY 100 kodlu üniversite hayatına giriş dersi tüm öğrencilerin alması gereken 1 kredilik bir ders olup BUOBS’DA ders seçimi sırasında kayıt yapılmıştır. Etkinliklerin katılım takibi için başkentliyiz.biz web sayfasından giriş yapılarak şube seçimi sonucu öğrencinin ekranında ders programı görüntüsü ile programa erişim tasarlanmıştır. Dersten başarılı olabilmek için etkinlik takibi, sistemde kayıtlı 26 şube olarak oluşturulan her şube kapsamında belirlenen 10 adet seminere katılımla değerlendirilmiştir. Notlandırma etkinlik katılım sayısına göre puanlama ile yapılmıştır. Her etkinlik 2 puandır. Öğrencilerin seminer takipleri seminer veren eğitmen tarafından belirlenen sürede seminer şifresi girilmesi ve hazırlanan şube sınıf listelerine seminer kodu belirtilerek atılan imza ile yapılmıştır. Sisteme kayıtlı 3577 öğrencinin etkinliklerden aldıkları puana göre A ile F arası bir harf notu ile değerlendirilip, ilk yarıyıl transkripte yazılmıştır.

2018 - 2019  Akademik Yılı Faliyet Raporu

Başkent Üniversitesi tarafından 2013-2014 öğretim yılından itibaren öğrencilerin üniversite hayatına uyumlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen oryantasyon programı, 2017-2018 Akademik yılında değiştirilerek öğrenci takip sistemli ve geniş içerikli bir ders haline dönüştürülmüştür.

2018-2019 Akademik yılda yeni kayıt olan öğrenciler için ORY 100 Üniversite Hayatına Giriş dersi 17-26 Eylül 2018 tarihlerinde düzenlenmiştir. ORY 100 kodlu Üniversite Hayatına Giriş dersi tüm öğrencilerin alması gereken 1 kredilik bir ders olup BUOBS’DA ders seçimi sırasında kayıt yapılmıştır. Etkinliklerin katılım takibi için başkentliyiz.biz web sayfasından giriş yapılarak bölümlere göre hazırlanan 8 zorunlu seminere ilave 2 seçmeli ders seçimi sonucu öğrencinin ekranında ders programı görüntüsü ile programa erişim tasarlanmıştır.

Dersten başarılı olabilmek için etkinlik takibi, sistemde kayıtlı 10 seminer olarak oluşturulan her program kapsamındaki katılımlarla değerlendirilmiştir.

Notlandırma etkinlik katılım sayısına göre puanlama ile yapılmıştır. Her etkinlik 2 puandır. Öğrencilerin seminer takipleri seminer veren eğitmen tarafından belirlenen sürede seminer şifresi girilmesi ve hazırlanan şube sınıf listelerine seminer kodu belirtilerek atılan imza ile yapılmıştır. Sisteme kayıtlı 3746 öğrencinin etkinliklerden aldıkları puana göre A ile F arası bir harf notu ile değerlendirilip, ilk yarıyıl transkripte yazılmıştır.

2019-2020 Akademik Yılı Faaliyet Raporu

Bilimsel/Sanatsal Üretime İlişkin Faaliyetler Oryantasyon ve Kişisel Gelişim Dersi (Ory-Kg) Koordinatörlüğü, ORY100 Üniversite Hayatına Giriş Dersi, yeni kayıt yaptıran ön lisans ve lisans öğrencilerinin Başkent Üniversitesi’ni, üniversite hayatını sosyal-kültürel-akademik yönleriyle daha iyi tanıması ve öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlaması konularını kapsamaktadır. Bu ders kapsamında yer alacak seminer konuları üniversite hayatının değişen istek ve talepleri dikkate alınarak akademik yılın başında belirlenmiştir. Belirlenen içerikler Koordinatörlük tarafından Rektörlüğün onayına sunularak kabul edilmiştir.

2019-2020 Akademik Yılı hedefleri doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetler şu şekildedir:

1.ORY100 dersi koordinatörü görevlendirilmiştir, koordinatörlüğün bir organı olan ve Rektör Yardımcısı, ORY 100 Koordinatörü, SKS Daire Başkanı, Bu-Kik Koordinatörü ve Bilgi İşlem Dairesi Başkanından oluşan Program Belirleme Komisyonu oluşturulmuştur.

2. http://ory-kg.baskent.edu.tr adresli koordinatörlük web sayfası düzenlenmiş ve tüm bilgilendirmeler için kullanılmaya başlanmıştır,

3. Dersin tanıtımı, seçimi, işlenişi, notlandırılmasını kapsayan uygulama esasları tüm akademik personele yüz yüze seminer ile aktarılmıştır,

4.Dersi tanıtıcı materyaller basılı ve elektronik olarak geliştirilerek sosyal medya, web sitesinde paylaşılarak öğrencilere mail ve sms olarak gönderilmiştir,

5. Ders içeriği seminer, workshop, atölye uygulamaları ile zenginleştirilmiştir,

6. Ankara Bağlıca Kampüsü, Adana, Konya, Kahramankazan ve Anadolu OSB kampüslerinde eş anlı uygulanacak programlama yapılmıştır,

7. Akademik yılda açılış tarihleri dikkate alınarak okulun açıldığı ilk 2-3 günü kapsayan(16 Eylül Tıp Fakültesi, 23-24-25 Eylül diğer bölümler) yeni kayıt ve geçen yılda başarısız olan 4110 öğrenciyi kapsayacak bir program yapılmıştır,

8. Öğrencilerin istekleriyle fiziksel mekânların kapasiteleri dikkate alınarak zorunlu/seçmeli içerikli her öğrencinin 10 etkinlik seçimi için 54 farklı seminer 144 program şeklinde sabit şubeleri de içerecek ve tüm öğrencilerin oluşturduğu programda çakışmalar önlenecek şekilde kontenjan belirlenerek kurgulanmıştır,

9. Öğrenci katılım yönetim sistemi bluetooth tabanlı makine etkileşimli bir uygulama olarak mobil ve web kullanımı dış paydaşlarla projelendirilmiş ve geliştirilmiştir,

10. Öğrenci katılım sisteminin  yürütüleceği uygulama olan başkentliyiz.biz mobil ve web uygulamaları tanıtımı videolu kaynak olarak geliştirilmiş ve elektronik ortamda paylaşılmıştır,

11. Yabancı uyruklu öğrenciler ve eğitim dili İngilizce olan bölümler için İngilizce ders içeriği hazırlanmıştır.

Öğrenmeyi Mükemmelleştirmeye Yönelik Faaliyetler 2019-2020 Akademik Yılı hedeflerimiz doğrultusunda faaliyetlerimiz şöyledir:

  1. 2019-2020 Akademik yıl güz yarıyıl başında dersi alan öğrencilere yazılı-görsel-işitsel materyaller geliştirilerek dersin tüm detayları için ön bilgilendirme yapılmıştır,
  2. Dersin işlenişi, öğrenci katılım yönetim sistemi ve dersin notlandırılmasına yönelik ders uygulama esasları koordinatörlük sayfası ve üniversite web sayfasında açıklanmış olup öğrenciler ve akademik birimlerle paylaşılmıştır,
  3. Programda belirlenen seminerlerin içeriği konusunda bilgi sahibi, kendisini geliştiren, daha önce dersi verme tecrübesine, etkin öğrenme ve öğretme becerisine sahip, iletişimi güçlü öğretim elemanları öğrenciler ile buluşturulmuştur.
  4. Dersin işlenişinde interaktif katılım düşünülerek, geniş katılım hedefli yarışmalar, soru-cevap, atölye uygulamaları yüz yüze bir uygulama tercih edilmiştir,
  5. Öğrencilere sunulan çok sayıda seçmeli seminer içerikleri kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak alanları tanımaları amacıyla seçilmiştir,
  6. Öğrencilerin seçmeli/zorunlu seminerleri içerecek programlarını oluşturmaları, ders programının detaylarını ve takibini yaptıkları web ve mobil uygulama olarak geliştirilen öğrenci katılım takip sistemi etkin şekilde 2 panel ile( yönetici- öğrenci kullanıcı) girişleri sağlanmıştır,
  7. Program sahada teknik destek elemanları ve akran danışmanlarından oluşan 15 kişilik ekip ile yürütülmüştür.
  8. orydestek@baskentliyiz.com mail adresine gelen tüm mailler yanıtlanmıştır
  9. Dijital çağda bu derste uygulaması yapılan öğrenci katılım takip sistemi öğrencilerin notlarının oluşturulması için veri olarak kullanılmıştır,
  10. Öğrenci katılım takip sistemi takibi için gerekli teknik materyaller temin edilerek seminerlerin yapılacağı sınıflara montajı sağlanmıştır,
  11. Açıklanan tarihlerde yapılan ders sonrası katılımlara dayalı bilgi amaçlı puanlandırmalar koordinatörlük web sayfasında ilan edilmiştir.

Toplumun Gereksinimlerine Yanıt Vermeye Yönelik Faaliyetler; Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşması ile teknolojinin yeni bir boyut kazanarak dijital kavramı bu dersin öğrenci katılım takip sisteminde kullanılmasını ortaya çıkartmıştır. Teknolojik altyapının bilimselliğin önemli olduğu ve bilginin üretilip geliştirildiği üniversitelerde kullanılması gerekliliktir. Ders kapsamında yer alan seçmeli derslerin seçimi ile oluşturulan programların takibinde makine etkileşimli bluetooth tabanlı yoklama sistemi etkin olarak bu ders için kurgulanarak geliştirilmiştir.

Toplumun gereksinimlerinin ve yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik amaçlar şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Bluetooth tabanlı makine etkileşimli öğrenci takip sistemi sanayi kuruluşları ile yürütülen projelerle yaygınlaştırılması,
  2. Yaşam boyu öğrenmeye hedef alarak toplumun istek talepleri dikkate alınarak kampüs olanaklarının tanıtıldığı sertifika programları düzenlenmesi,
  3. Bulunduğu ille birlikte ulusal olarak düzenlenen etkinlikler ile geniş katılımlı bir üniversite ve üniversitenin sahip olduğu imkanların tanıtımı yapılması,
  4. Oryantasyon programı eğitimi ilk ve orta öğretim döneminde de yaygınlaştırılması,
  5. Lisansüstü programlardaki eğitim alanı için de uyumlamam süreci olarak geliştirilmesi, toplumun tüm
  6. Oryantasyon tüm sektörlerde yeni işe başlayanlar için de istek ve talepler dikkate alınarak uygulanabilir bir programa dönüştürülmesi,
  7. Bu amaçlar doğrultusunda içerik hazırlamak ve strateji belirlemek ve bütçeye dair planlamalar yapılması amaçlarımız arasındadır.

Bu doğrultuda gerçekleşen faaliyetler; Öğrenci katılım takip sistemi  BAP projesi olarak başvurusu yapılarak, kullanılacak yazılım geliştirilmiş ve kullanılacak teknik materyaller üretilmiştir.

2020-2021 Akademik Yılı Faaliyet raporu

Bilimsel/Sanatsal Üretime İlişkin Faaliyetler Oryantasyon ve Kişisel Gelişim Dersi (Ory-Kg) Koordinatörlüğü, ORY100 Üniversite Hayatına Giriş Dersi, yeni kayıt yaptıran ön lisans ve lisans öğrencilerinin Başkent Üniversitesi’ni, üniversite hayatını sosyal-kültürel-akademik yönleriyle daha iyi tanıması ve öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlaması konularını kapsamaktadır. Bu ders kapsamında yer alacak seminer konuları üniversite hayatının değişen istek ve talepleri dikkate alınarak akademik yılın başında belirlenmiştir. Belirlenen içerikler koordinatörlüğün bir organı olan ve Rektör Yardımcısı, ORY 100 Koordinatörü, SKS Daire Başkanı ve Bilgi İşlem Dairesi Başkanından oluşan Program Belirleme Komisyonu tarafından Rektörlüğün onayına sunularak kabul edilmiştir.

2020-2021 Akademik Yılı hedefleri doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetler şu şekildedir:

1.Pandemi koşulları gözetilerek hibrit bir sistem benimsenerek ders işlenişine karar verilmiştir.

 2. http://ory-kg.baskent.edu.tr koordinatörlük web sayfası bilgi ve duyuruları güncellenmiştir,

3.Pandemi koşulları ile uygulanacak dersin seçimi, işlenişi, notlandırmasını kapsayan uygulama esasları tüm akademik personele mail ile aktarılmıştır,

4.Dersi tanıtıcı materyalleri elektronik olarak geliştirilerek sosyal medya, web sitesinde paylaşılarak öğrencilere mail ve sms olarak gönderilmiştir,

5. Ders içeriği 5 belirlenmiş seminer olarak planlanmıştır,

6. Akademik yılda açılış tarihleri dikkate alınarak okulun açıldığı ilk 2-3 günü kapsayan(1-3 Ekim )yeni kayıt ve geçen yılda başarısız olan 4487 öğrenciyi kapsayacak bir program yapılmıştır,

7. Ankara Bağlıca Kampüsünde seyreltilmiş 5 ayrı oturum yüz yüze, Adana ve Konya MYO öğrencileri ve tüm öğrencilere açılan 3 ayrı oturum Türkçe canlı online eş anlı ders programları yapılmıştır,

8. Yüz yüze yapılan oturumlarda öğrenci katılım takip sistemi bluetooth tabanlı makine etkileşimli sistem kullanılmıştır, programın mobil uygulaması geliştirilerek ders programları ve katılımları takip edilmiştir,

9. Online dersler Microsoft Teams programı ile öğrencinumarası@baskent uzantılı mailleri ile ilan edilen linklere giriş yapılarak yürütülmüştür,

10. Öğrenci katılım takip sistemi takibi için gerekli teknik materyaller temin edilerek seminerlerin yapılacağı mekânda gezici üniteler olarak kullanılmıştır,

11. Yabancı uyruklu öğrenciler ve eğitim dili İngilizce olan bölümler için İngilizce ders içeriği farklı bir program olarak hazırlanmıştır.

Öğrenmeyi Mükemmelleştirmeye Yönelik Faaliyetler 2019-2020 Akademik Yılı hedeflerimiz doğrultusunda faaliyetlerimiz şöyledir:

 

1.            2020-2021 Akademik yıl güz yarıyıl başında dersi alan öğrencilere yazılı-görsel-işitsel materyaller geliştirilerek dersin tüm detayları için ön bilgilendirme yapılmıştır,

2.            Dersin işlenişi, öğrenci katılım yönetim sistemi ve dersin notlandırılmasına yönelik ders uygulama esasları koordinatörlük sayfası ve üniversite web sayfasında açıklanmış olup öğrenciler ve akademik birimlerle paylaşılmıştır,

3. Ders içeriğinde üniversiteyi tanımak için Başkent’li Olmak semineri ve üniversite hayatına uyumu düşünülerek Öğrenci İşleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Sağlık, Kültür, Spor Hizmetleri ve Kütüphane Hizmetlerini içeren seminerler belirlenmiştir,

3.            Programda belirlenen seminerlerin içeriği konusunda bilgi sahibi, kendisini geliştiren, daha önce dersi verme tecrübesine, etkin öğrenme ve öğretme becerisine sahip, iletişimi güçlü öğretim elemanları öğrenciler ile buluşturulmuştur.          

6.            Öğrencilerin Fakülte/Myo’lara göre oluşturulan ders programının detaylarını ve takibini yaptıkları mobil uygulama olarak geliştirilen öğrenci katılım takip sistemi etkin şekilde 2 panel ile( yönetici- öğrenci kullanıcı) girişleri sağlanmıştır,

7.            Program sahada teknik destek elemanları ve akran danışmanlarından oluşan 15 kişilik ekip ile yürütülmüştür,

8.            orydestek@baskentliyiz.com mail adresine gelen tüm mailler yanıtlanmıştır,

9.            Dijital çağda bu derste uygulaması yapılan öğrenci katılım takip sistemi öğrencilerin notlannın oluşturulması için veri olarak kullanılmıştır,

10. Geç kayıt (ek kontenjan, Dgs, yatay geçiş) ile kayıt yaptıran öğrencilerimiz için 7 Kasım ve 14 Aralık tarihlerinde canlı online telafi dersi Microsoft Teams Programı kullanılarak yapılmıştır,

11.          Açıklanan tarihlerde yapılan ders sonrası katılımlara dayalı bilgi amaçlı puanlandırmalar koordinatörlük web sayfasında ilan edilmiştir.

12. Bahar Yarıyılında mezun konumda olan öğrenciler için ders açılmış olup 27 Mart tarihinde ders Microsoft Teams programından canlı online olarak 134 öğrenci ile yapılmıştır.

Toplumun gereksinimlerinin ve yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik amaçlar şu şekilde sıralayabiliriz:

1.            Bluetooth tabanlı makine etkileşimli öğrenci takip sistemi sanayi kuruluşları ile yürütülen projelerle yaygınlaştırılması,

2.            Yaşam boyu öğrenmeye hedef alarak toplumun istek talepleri dikkate alınarak kampüs olanaklarının tanıtıldığı sertifika programları düzenlenmesi,

3.            Bulunduğu ille birlikte ulusal olarak düzenlenen etkinlikler ile geniş katılımlı bir üniversite ve üniversitenin sahip olduğu imkanların tanıtımı yapılması,

4.            Oryantasyon programı eğitimi ilk ve orta öğretim döneminde de yaygınlaştırılması,

5.            Lisansüstü programlardaki eğitim alanı için de uyumlama süreci olarak oryantasyon programları geliştirilmesi,

6.            Oryantasyon programının tüm sektörlerde yeni işe başlayanlar için de istek ve talepler dikkate alınarak uygulanabilir bir programa dönüştürülmesi,

7. Makine etkileşimli takip sisteminin değişik sektörlerde uygulanabilirliği için geliştirmeler yapılması, 8.Tüm eğitim kurumlarında öğrenci takip sistemi kullanılabilir şekli ile dönüştürülebilmesi,

8.            Bu amaçlar doğrultusunda içerik hazırlamak ve strateji belirlemek ve bütçeye dair planlamalar yapılması amaçlarımız arasındadır.

Bu doğrultuda gerçekleşen faaliyetler; Öğrenci katılım takip sistemi mobil uygulaması yeni dersin uygulamasına göre geliştirilmiştir.