1. ORY100 dersi zorunlu mu?
Evet, ders yeni kayıt yaptıran tüm lisans/önlisans/yatay geçiş/dikey geçiş öğrencileri için zorunlu genel not ortalamasını etkileyen bir derstir.
2. Bu dersi seçmem gerekir mi?
Evet, BUOBS’tan dersi ve fakülteniz ile eşleşen şubenizi seçmeniz gerekir.
3. Ders ile ilgili detayları nereden öğrenebilirim?
Dersin işlenişi, program detayları, uygulanışı, notlandırılması ile ilgili detaylar kayıt sırasında beyan edilen telefon numaralarına sms, üniversitemiz web sayfası ve sosyal medya hesapları ile koordinatörlük sayfası kullanılarak paylaşılmaktadır.
4. Dersi seçmeden katılabilir miyim?
Evet, dersin yapıldığı tarihte dersi seçmemiş olsanız dahi derse katılım sağlayabilirsiniz. Takip ettiğiniz dersi ekle/sil döneminde ya da bu süreç geçmiş ise alınacak kararlar ile dersi takip ettiğiniz aynı dönemde üzerinize yükleme işlemi yapılabilir.
5. 3. Sınıfım dersi alabilir miyim?
Evet, önerilen dönem kayıt olunan dönemin güz yarıyılı fakat sonraki yıllarda da açılan yarıyıllarda ders alınabilir.
6. Hazırlık sınıfında dersi alabilir miyim?
Evet, hazırlık sınıfı okurken ders alınabilir.
7. %100 İngilizce eğitim alan bölümler İngilizce oturum olan yabancı uyruklu öğrenci şubesini mi seçmeli?
Hayır, öğrencimiz Türkçe anlatım dili olan fakültesi ile eşleşen şubeyi de seçebilir.
8. Şehir dışındayım derse nasıl katılım sağlayacağım?
Şehir dışında yaşayan ve dersin yapıldığı tarihte henüz eğitim için gelememiş olan öğrenciler, online şubenin programını takip edebilirler.
9. Online derse katılmak için online şubeyi seçmem zorunlu mu?
Hayır, online dersin programını takip ederken kendi fakülteniz ile eşleşen şubeyi BUOBS’tan seçebilirsiniz.
10. Online derste kamera ve mikrofon açılacak mı?
Hayır, webinar şeklinde kurgulanan ders içeriklerinde sadece semineri veren hocamızın kamera ve mikrofonu açılabilir.
11. Online dersi takip ederken öğrenci numaramı içermeyen mail adresi kullanabilir miyim?
Teknik bir aksaklık olmadığı sürece hayır, katılım takibi kayıt sırasında size verilen öğrencino@baskent uzantılı mail adresleri ile yapılmalıdır. Olası bir aksilikte farklı bir mail adresi kullanılmış ise koordinatörlüğe bildirilmelidir.
12. Nasıl iletişim kurabilirim?
ORY Koordinatörlüğünün orydestek@baskent.edu.tr mail adresine soru ve sorunlarınızı iletebilirsiniz.
13. Dersin harf notuna ait hata olduğunu düşününce ne yapmalıyım?
Dersi aldığınız dönemin akademik takviminde belirtilen maddi itiraz sürecinde fakültenize maddi hata dilekçesi ile başvuruda bulunabilirsiniz.
14. Güz döneminde F2 ile dersten kaldım, bahar dönemi dersi aldığımda güz döneminde görülen dersimin notu düzeltilebilr mi?
Hayır, dersi alınan dönemin maddi itiraz süreci geçtikten sonra o dönem için not düzeltme işlemi yapılamaz.